Korupcija lietuviškame versle – kasdienybė?

Dar galite pabandyti pasitikrinti – Laimas Naudužas buvo vienas iš „Rimi“ tinklo prekių vadybininkų. Jo atsakomybės sritis – elektros prekės, buitinė technika, telefonai ir telefono kortelės, laikrodžiai, foto prekės, maitinimo elementai, lizingo paslaugos pirkėjams. Jo darbo telefonas – 246 1097.

Dabar jis – iš darbo (ne maisto prekių grupės vadovo) savo noru išėjęs ir teismo sprendimo laukiantis įtariamasis (via lrytas.lt). Prekybos tinklui tai dar vienas komunikacijos košmaras. Savininkams – akivaizdus įrodymas, jog darbuotojai gali vogti akcininkų pinigus.

Tai ne pirmas panašus atvejis Lietuvoje dirbančių tarptautinių įmonių praktikoje. Skandalingai 2008-aisiais beveik visą televizijos kanalų TV3, TV6 vadovų komandą pakeitė „Modern Times Group“. Nors oficialiai niekas kyšininkų su antrankiais nesulaikė, tačiau puse lūpų buvo šnekama, jog esminė problema – finansų įsisavinimo tradicijos.

Panašių problemų pilna ne tik pas mus – pavyzdžiui, kai kurių Lietuvos infrastruktūrinių įmonių itin mėgstama vokiškoji „Siemens“ kyšiams turėjo vos ne specialią biudžeto eilutę.

Ar verta tada kalbėti apie valstybės tarnautojų korupcijos mažinimą, jeigu tai pilnu tempu veikia ir privačiame versle? Labai logiški užsienio kapitalo valdomų įmonių akcininkų norai maksimaliai kontroliuoti darbuotojus – tikrinti jų susirašinėjimą, pokalbius, finansines operacijas. Juk tokios moralės aplinkoje didžiausias verslo priešas – ne konkurentai, o savi darbuotojai..

Ir net skelbdama socialinės atsakomybė idealus, kaip įmonė sugeba neutralizuoti atitinkamus reiškinius skirtinguose segmentuose? Juk jeigu įpratai, tarkim, automobilius privatiems klientams pardavinėti pamalonindamas „otkatais“, tai ar gali to nebedaryti vykstant valstybiniam konkursui? Apie kokią verslo konkurenciją tada gali būti kalba?

Verta pacituoti to paties „Rimi“ tekstą: <...> Tikime, kad tik gera atmosfera darbe ir nuoširdus bei paprastas bendravimas su kolegomis padeda kokybiškai ir su šypsena aptarnauti mūsų prekybos centrų pirkėjus. <...>. „Nuoširdus ir paprastas“ = tu man duodi kyšį, aš imu tavo prekes?

Pasidalinkite socialiniuose tinkluose

6 thoughts to “Korupcija lietuviškame versle – kasdienybė?”

  1. Nepateisinu kyšininkavimų nei valstybiniame, nei privačiame sektoriuje. Vis dėlto, kaip pats pastebėjai, Lietuva nėra išimtis. O klausimas, ar verta kalbėti apie korupcijos mažinimą, tik retorinis. Jeigu mums patinka korupcija, jeigu ją pateisiname tai koks skirtumas. O jeigu nepateisiname, tai aišku verta.

    Tik kas iš to? 🙂 Jeigu žmogus nesąžiningas, tai kalbėk nekalbėjęs apie tos korupcijos blogį. Kaip ėmė, taip ims.

  2. gerb. MZ, kalbeti apie korupcija VERTA ir butina kuo daugiau, kuo griezciau.
    mane zemina kaip Lietuvos valstybes piliete toks privaciu ar neprivaciu asmenu elgesys. reik iteigti zmonems, kad korupcija yra ir asmenine, ir visuomenine didele didele geda.

  3. esu mazos imones vadybininkas paciam dauduzui esu nekarta neses pinigus kad galetume prekiaut rimi savo daiktais. bet kysiu tai negalima vadint. Kysis tai kai tu tuodi pinigus, o cia buvo paprasciauses reketas duodi babkes arba gali prekiaut savo zaislais kitoi smelio dezei, gaila bet netik pas mus visam pasauli taip yra
    biznis yra biznis jis neikad saziningas ir svarus nebuvo , greiciausei ir nebus..

  4. Andriau, sunku vertinti – reikia pradinių duomenų, kurių mažai kas turi ir nesidalina 🙂

    Martynai, galvočiau, jog galima kovoti dėl “pilkosios” masės, kuri “per vidurį” tarp vienų ir kitų – kuo daugiau viešo pasmerkimo, tuo daugiau tikimybės, kad neutralus asmuo elgsis taip, kokia nuomonė vyrauja viešumoje

    Edita, irgi teisybė

    Anonime, tačiau kaip tai gali toleruoti tinklo savininkai? juk tai jiems reiškia tolygiai mažėjančius pardavimus dėl netinkamai parenkamų prekių. ar ne apie tai dažnai rašo Audrius iš Commonsense.lt?

    kroke, teisinės aplinkybės šiuo atveju tik formalumas. net jei Naudažas nekaltas, tai nepaneigia Rimi pranešimo ir fakto, jog tokie veiksmai egzisuoja..

Leave a Reply

Your email address will not be published.