Jeigu „Kalnapilis“ girdo jaunimą, visiems tinka?

Ir man, kaip ir daugeliui, kilo įtarimas, jog sausio 29 dieną „Youtube.com“ paskelbtas vaizdo klipas „Merginos skaniai pasibuciavo“ yra ne kas kita, o „Kalnapilio“ alaus koktelio „Easy Cola“ reklama.

Priminsiu, jog pagal Alkoholio kontrolės įstatymo 2 str. 1 punktą alkoholiniais gėrimais laikomi gėrimai, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija yra didesnė kaip 1,2 procento (alaus – didesnė kaip 0,5 procento). „Easy Cola“ sudėtyje alkoholio daugiau nei 3 procentai, taigi – tai alkoholis.

Pagal to paties įstatymo 2 str. 4 punktą alkoholio reklama – tai bet kuria forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija, susijusi su įmonių komercine, ūkine bei finansine veikla, skatinanti įsigyti ar vartoti alkoholio produktus. „Bet kokia forma“ reiškia, jog internete platinama informacija (vaizdo klipai) patenka į šią kategoriją, taip pat patenka ir informacija, kuri tikslingai ruošiama netiesioginiam skatinimui.

29 straipsnis numato alkoholio reklamos ribojimą. Konkrečiai Lietuvos Respublikoje draudžiama visų formų alkoholio reklama: 1) skirta vaikams ir paaugliams iki 18 metų; 2) kurioje dalyvauja asmenys iki 18 metų; <…> 8 ) siejanti alkoholio vartojimą su socialine sėkme, padidintu seksualiniu aktyvumu; <…>

Specialiai atrinkau tris straipsnio punktus, kuriais tiesiogiai pažeidžiamas įstatyme numatytas draudimas (apie reklamos etiką čia net nėra kalbos).

Pažymėčiau, jog specialiai pasirinkta tokia reklamos forma, kuri geriausiai pasiekia tikslinį vartotoją (jaunimą) – tai internetas, virusinis vaizdo klipas, kuriame pardavimų skatinimo priemonė yra aliuzija į seksą.

Ilgai nelaukdamas išsiunčiau e-skundą Lietuvos reklamos biurą, tačiau vakar gavau tokį atsakymą:

Laba diena,

mes negalime priimti Jusu skundo, nes neturime aiskiu rodymu kas yra sio klipo uzsakovas ir, kad tai tikrai yra reklama. Mes neturime igaliojimu tirti, tai gali atlikti tik Valstybines institucijos.

Su pagarba,
Renata

Iš dalies suprantu Lietuvos reklamos biurą, tačiau ar taip paprasta tiesiogiai paklausti „Kalnapilio“ atstovų? Jeigu viešas atsakymas būtų „Ne“, tada jau būtų galima pradėti teisines procedūras.

Pasidalinkite socialiniuose tinkluose

10 thoughts to “Jeigu „Kalnapilis“ girdo jaunimą, visiems tinka?”

  1. alkoholio gamintojai yra susitarę nelaikyti savo rinkodaros tiksline grupe asmenų jaunesnių nei 25 metai
    alkoholio įmonių rinkodaros specialistai yra vieni iš profesionaliausių, tačiau taip pat vieni ir iš nesąžiningiausių

  2. Liutaurai, o nekilo mintis Heineken’ą paduot į teismą už jo visur klajojančią reklamą, kuria visi vieni kitiems rekomenduoja pasižiūrėti (priešingai nei su šituo Easy)?

    http://www.youtube.com/watch?v=S1ZZreXEqSY

    Sekso gal ir nėra. Bet kaip manai, kurį alų rinktųsi jaunimas, jei turėtų eurų?

  3. tomai, čia Lietuvoje susitarę? koks nors memorandumas yra?

    Futurologe, pas Heineken matei <18 metų aktorių? skirtas <18m. auditorijai? kažkur yra seksas?

  4. girdytojai ir liks girdytojais….ir oziai zvaguliai tik gales stebetis neatsistebeti kad shiais nugyrdymo laikas kazkas dar isviso negeria ir dar netgi begioja del geros fizines busenos:))

  5. šiek tiek nugrybavau su savo žinute, bet ne taip jau toli

    iš Lietuvos aludarių garbės kodekso:

    1.Komercinės komunikacijos taisyklės
    1.1 Amžius
    Alaus komercinė komunikacija negali būti skirta asmenims, jaunesniems nei 18 metų. Todėl ne vienas asmuo, komercinėje komunikacijoje vaizduojamas geriantis alų, negali atrodyti jaunesnis nei 25 metų.
    Asmenys, jaunesni nei 25 metų negali būti vaizduojami komercinėje komunikacijoje, išskyrus atvejus, kai jė pasirodymas būtų įprastas, pavyzdžiui, šeimos ar masinėse scenose.
    Asmenų jaunesnių nei 25 metų negalima vaizduoti geriant alų arba negali būti užuominų į tai, jog jie vartoja alkoholinius gėrimus.
    Asmenims, jaunesniems nei 25 metu negali būti siūloma dalyvauti alaus degustacijose ir kituose alaus reklaminiuose renginiuose.

  6. savo bakalauro tyrimo metu rodžiau dešimtokams alkoholio (pagrinde alaus) reklaminius vaizdo klipus, kuriuose buvo užmaskuoti visi prekės ženklai, įpakavimai ir kitos tiesioginės nuorodos į produktą ar gamintoją. dauguma mokinių atpažino vaizdo klipą, teisingai įvardino gamintoją ir produkto pavadinimą. dažniausiai per pirmas sekundes pasigirsdavo – aaa žinau, labiau jiems padėdavo šaukiniai – pavyzdžiui, geriausia ką turime arba pergalės skonis
    gėda marketingistams!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published.