Pavyzdys: neetiški ryšiai su visuomene

Šiandien el. paštu gavau žinutę, kuria bandoma anonimiškai šmeižti konkurentus. Struktūra ir modelis labai paprastas:

  • žinutė siunčiama itin dideliam gavėjui skaičiui, tikintis, jog jie sunerims ir ims patys ją platinti;
  • autorius yra išgalvotas;
  • el. pašto dėžutė sukurta kurioje nors nemokamoje el. pašto tarnyboje ne Lietuvos jurisdikcijoje;
  • panaudojamas koks nors realus faktas;
  • susiejama su bloga žinia (padėtis rinkoje, konkurento vieši veiksmai ir pan.).

Rezultatas – ant konkurento išpilamas pamazgų puodas. Jeigu konkurentas sureaguotų neadekvačiai, žalos pasidarytų dar daugiau. Pavyzdžiui, „ne, mes tikrai nebankrutuojame “ skambėtų tik kaip gando patvirtinimas.

Originali žinutė, nuasmeninus įmonę (pateikiu kaip [ĮMONĖ]), nes tai visiškai nesvarbu technologijos nagrinėjimui:

Iš: Vladimiras Fedotovas [vladimiras.fedotovas@gmail.com]
Išsiųsta: 2008 m. gruodis 23 d. 10:52
Kam: undisclosed-recipients:
Tema: gandas-[ĮMONĖ] kazka slepia

Sveiki,

po šalį sklando gandas, kad su [ĮMONE] kažkas negerai – iki šiol nepateikti 2007 metų finansinės atskaitomybės dokumentai ir prasidėjo labai keista kainodara, vos ne "dempinginės" kainos.

Ar jie slepia tikrąją padėtį?

Aišku, žinios iki galo nepatikrintos ir keliauja visų pirma iš sektoriuje dirbančių įmonių…

Anonimas:)

Kaip reaguoti? Patiems nereaguoti visiškai, kažkam paklausus – turėti paruoštą vieno sakinio paprastą ir aiškų atsakymą. Jeigu žinios paplitimas itin platus, tada reikalingas trumpas (vienos pastraipos, t.y. 3-5 sakinių) viešas pareiškimas, kuriame paneigiamas faktas ir melaginga interpretacija.

Pasidalinkite socialiniuose tinkluose

One thought to “Pavyzdys: neetiški ryšiai su visuomene”

Leave a Reply

Your email address will not be published.