Lietuvos žurnalistikos centras kasmet kviečia komunikacijos specialistus klausyti ryšių su visuomene profesinių studijų kurso. Šiais metais teko skaityti vieną iš įvadinių paskaitų, skirtą ryšių su visuomene etikos klausimams.

Nepriklausoma žiniasklaida Lietuvoje nuolatos traukiasi ir mažėja, kartu keičiasi ir ryšių su visuomene veiklos laukas, todėl etika tampa iš tiesų aštria tema. Daugelis kolegų, manau, būtų linkę šią sritį tyliai apeiti, tačiau toks sprendimas tik ilgintų mūsų visų agoniją.

Savo paskaitoje (galite atsisiųsti „Powerpoint“ prezentaciją) dėmesį atkreipiau, jog etikos klausimus vertėtų skaidyti į penkias dalis:

  • vertybių etika;
  • tikslinių auditorijų etika;
  • konkurencinių pranašumų etika;
  • komunikacinių kanalų etika;
  • informacinių paketų etika.

Šių etikos klausimų nagrinėjimui būtinos suderintos ryšių su visuomene, etikos sampratos, todėl ir joms skyriau pakankamai daug laiko.